Toledo, El Greco.

20 april 2015 - Córdoba, Spanje

Het is wel gek hoor , na de verjaardag van Ad ( bedankt voor alle felicitaties) meteen er weer op uit en verder naar het zuiden.

Normaal gesproken moet je dan je roes uitslapen na al die alcoholische versnaperingen t.g.v. je verjaardag maar nu waren wij beiden meer dan okselfris.

Dus opgewekt togen wij naar Toledo, het was zo, n 350 km dus een makkie.

Op camping El Greco aangekomen, ja jullie raden het al, J+A hadden bij de receptie een felicitatiekaart met 2 ballonnen klaargelegd.

Dus dan dan voel je weer meer dan welkom.Wij hebben ze meteen opgelaten waarvan er één helaas geknapt is.

 

100_0218 (2)

Wij wisten niet dat J+A zo veel lucht hadden!!!!

Met een hapje en een drankje bij J+A voor de caravan in een heerlijk zonnetje  werden wij er min of meer toe gedwongen om de volgende dag naar Toledo te gaan, niet op de fiets maar met de plaatselijke vervoersonderneming Toledian Trafico el pedestro, ma.w. lopend.

Toch maar de auto gepakt.

Wat een prachtige hooggelegen ommuurde stad, zeer de moeite waard, we waren niet de enigen want je kon over de Japanse hoofden lopen, gelukkig hebben ze allemaal digitale camera's anders zou je gek worden van het geklik

.De gehele dag rondgekeken en het was echt adembenemend,als je alle kerken, synagoges en overige bezienswaardigheden zou moeten bezichtigen dan heb je meer dan een dag nodig.

100_0249

Na deze historieke injectie kwamen wij moe en voldaan terug op de camping en hebben er nog even een wijninfuusje op genomen, J+A waren inmiddels vertrokken..

De volgende dag naar Cordoba alwaar wij onze reisleiders Hans en Ellen ontmoeten tevens de overige reisgenoten, wij zijn benieuwd.

Groetjes Ad en Ria 

Foto’s

8 Reacties

  1. Joke en Arie:
    20 april 2015
    Het moet toch een goed gevoel geven dat straks op duizenden Japanse beelddragers jullie blije gezichten te zien zijn.
    Nogmaals veel reisplezier verder
  2. Joke de winter:
    20 april 2015
    fijn te horen dat alles goed gaat! Genieten hoor we horen weer.
    Zijn benieuwd hoe de overtocht zal zijn.
    ☺️
  3. Harry en Ria:
    20 april 2015
    Ad, jij liep toch ook naar Jan en Franka, dus zou je eigenlijk genoeg lucht moeten hebben. In ieder geval, wij blijven benieuwd,
    groetjes H + R
  4. Cor en Wil:
    20 april 2015
    Toledo moeten wij dus ook nog doen, Cordoba is ook erg mooi. Wij zien elkaar donderdag, willen vrijdag zeker weten dat jullie vertrokken zijn uit Spanje.
  5. Robert:
    20 april 2015
    Het ommuurde gedeelte van Toledo is inderdaad prachtig. Je waant je (zonder dan de Japanners) in de middeleeuwen.
    Nou jongelui, nog een goede reis verder en ik blijf jullie volgen hoor. Ben benieuwd naar de inscheping en de overtocht.
  6. Tess:
    20 april 2015
    Klinkt goed allemaal! Geniet ervan!
  7. Els en Gerard:
    22 april 2015
    Dus echt een seniorenreis Ad en Ria! En waar gaat die naar toe!
    Aan de reakties begrijpen we dat je Spanje via zee verlaat, dus een rondreisje Marokko oid! In ieder geval heel veel plezier en we spreken elkaar weer in Nederland.
  8. Femmie en Jan:
    22 april 2015
    Geniet ervan en goede reis samen